Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Üdvözölek a Malila.hu-n!
Kérem, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el az alábbi feltételeket, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Ta Thi Bich Van egyéni vállalkozó
A szolgáltató székhelye: Magyarország, 2040 Budaörs, Beregszászi utca 39
Nyilvántartási száma: 58650800
Adószáma: 48339225-1-33
Közösségi adószám: HU48339225
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: NAV
Telefonszám: +36 30 4355427
Email: tbvango@gmail.com vagy info@malila.hu
Honlap: www.malila.hu
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai:
Név: Sybel Informatika kft
Cím: 1158 Budapest, Késmárk utca 7/B
Telefonszám: +36 1 707 6726
Email: hello@sybel.hu
A jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen dokumentum
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az alábbi:
    ⦁ évi CLC. törvény a Fogyasztóvédelemről
    ⦁ a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
    ⦁ a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
    ⦁ az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
     ⦁ a Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2. Hatály, az ÁSZF módosítása
A jelen dokumentum 2024 Június 1. napjától visszavonásig érvényes. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.
3. Árak
Az árak forintban értendők. A termék képein feltüntetünk bruttó árakat amelyek azonban nem tartalmaznak szállítási és fizetési módokkal kapcsolatos költséget.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a szolgáltató tejeskörűen tájékoztatja felhasználokat az akció időtartamáról.
Az szólgáltató az árváltozás jogát fenntartja.
4. A termékekről fotót jelenítünk meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
5. Rendelés menete
A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb információjait.
Ha szeretne megvásárolni egy terméket, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám beállításával, ezt követően) a „Kosárba teszem” gombra történő kattintással teheti meg. Ezt követően megjelenik a kosár tartalma. Itt lehetősége van módosítani a mennyiségeken vagy törölni termékeket. A változtatások után a „Kosár frissítése” gombra kattintva el kell menteni a módosításokat. Ha szeretné folytatni a vásárlást, a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva teheti meg.
Ha elégedett a kosár tartalmával, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva megadhatja a számlázási és a szállítási adatokat, illetve kiválaszthatja a rendelés szállításának és fizetésének módját. A „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti a rendelést.
A webáruházunk a vásárló megrendelésének megérkezését a vásárló felé e-mailben szinte azonnal visszaigazolja.
6. Fizetési lehetőségek, szállítási módok:
Fizetés
Webáruházunkban lehetőség van banki átutalás és utánvéttel történő fizetésre.
Banki átutalással: A megrendelés visszaigazolásban elküldjük Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk csomagját a postának/futárszolgálatnak kiszállítás céljából. 
Utánvéttel: lehet készpénzben és bankkártyával fizetni a küldemény kézbesítőjének átvételekor. Magyar Posta szolgáltatás választásának esetén utánvétes díja 265 forint. Fox post szolgáltatás választásának esetén utánvétes díja 200 forint.
Szállítási módok:
Raktárkészleten lévő termékek esetén, a rendelés kézbesítése a rendelés napjától számított 2-5 munkanapban.
Szállítási módok és költségei (bruttó árak feltüntetve) Magyarország területen belül:
Magyar Posta szolgáltatás
MPL házhozszállítás: 1990 forint
MPL Csomagautomatás 990 forint
MPL PostPontba: 990 forint
A PostaPontra való kézbesítés esetén a címzett elektronikus értesítést (e-mailt vagy sms-t) kap a csomag érkezéséről, amennyiben az elérhetőségét megadta. Ezt követően a csomagok 5 munkanapon keresztül vehetők át. A lejárati idő előtt két nappal ismételt elektronikus értesítést küld a Posta.
Fox post:
Automatába szállítás 1100 forint (csak bankkártyával lehet fizetni)
Házhozszállítás: 2400 forint
7. Visszaigazolás:
Amennyiben a visszaigazolás a vásárló megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a vásárlóhoz nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekinthető a szolgáltatóhoz vagy a vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
8. A megrendelések feldolgozása és teljesítése
Amennyiben minden megrendelt termék készleten van, a megrendelés feldolgozása és teljesítése a visszaigazolástól számított 2 -5 napon belül megtörténik.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét abból az okból nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, a vásárlót haladéktalanul köteles erről tájékoztatni, valamint a vásárló által fizetett összeget legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni.
9. Számlázás
Könyezetvédelmi okokbók kifolyólag csak elektronikus számlát áll módunkban kiállítani, amit a vásárlónak emailben juttatunk el a vásárlás teljesülését követően, a megadott adatok alapján.
10. Elállási jog
Az vásárló a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Vásárló a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A termék visszaküldésének költsége a vásárlót terheli, a szolgáltató nem vállalja e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén a vásárlót a termék visszaküldésének költségén kivül más költség nem terheli.
Amennyiben vásárló élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő visszajelzés esetén a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefononbeszélgetés időpontját.
Vásárló köteles a megrendelt árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál nem később visszaküldeni Szolgáltató részére postai úton, vagy futárszolgálat segítségével vagy Szolgáltató címén leadni.
Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, beleértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.
Mikor nem gyakorolhatja az elállási jogot a vásárló
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében:
Nem illeti meg az elállási jog vásárlót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vársárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak.
A vásárló szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
     a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
     b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
     c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
     d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
     e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
     f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
     g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
     h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
     i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
     j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
     k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
     l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Fontos megjegyezni, hogy a kozmetikumokat higiéniai vagy egészségvédelmi okok miatt csak akkor küldheti vissza, amennyiben a csomagolást, védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis a terméket még nem vette használatba.
11. Kellékszavatosság, termékszavatosság
11.1 KELLÉKSZAVATOSSÁG
11.1.1 Milyen esetben élhet vásárló a kellékszavatossági jogával?
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
11.1.2 Milyen jogok illetik meg a vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?
Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
     ⦁ kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
     ⦁ Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
     ⦁ végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.
A vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
     ⦁ a szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
                  ⦁ ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
     ⦁ a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
     ⦁ a szolgátató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a szolgátató észszerű határidőn belül vagy a vásárló nak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a vásárló hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A vásárló jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a szolgáltató nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a vásárló közölte a hibát a szolgáltatóval.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a vásárlónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a vásárló által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A vásárló adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a vásárló az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a vásárlótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a vásárló az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
⦁ a vásárlónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
⦁ a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a vásárló részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
11.1.3. Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló kellékszavatossági igényét?
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.
11.1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
     Név: Ta Thi Bich Van egyéni vállalkozó
     Levelezési cím: 2040 Budaörs, Beregszászi u. 39
     Telefon: 06 30 4355427
     E-mail: tbvango@gmail.com
11.1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha vásárló igazolja, hogy a terméket vagy szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
11.2. TERMÉKSZAVATOSSÁG
Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a szolgáltató által vársárlónak eladott termék hibája esetén a vásárló követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A vásárló a termékszavatossági igényét kizárólag az termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
     ⦁ a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
     ⦁ a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
     ⦁ a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
11.3 A szavatossági igény esetén történő eljárás
a. Vársárló és szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a vásárló hátrányára nem térhet el.
b. A vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
c. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
d. A Szolgáltató a vársárló nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
e. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a vásárló rendelkezésére kell bocsátani.
f. Ha a Szolgáltató a vásárló szavatossági teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
g. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
h. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a vásárló előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
13. Panaszkezelés
A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben vásárlónak mégis panasza van valamilyen termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatoban, úgy panaszát szóban vagy írásban az alábbi elérhetőségeken közölheti:
     • Telefon: +36-30-435-5427
     • E-mail: tbvango@gmail.com
     • Honlap : https://www.malila.hu
     • Postai levél: 2040 Budaörs, Beregszászi utca 39
A szóbeli panaszt a szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Szolgáltató köteles a vásárlónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásokkal megegyezően – az érdemi válasszt megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a szólgáltató -ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a szolgátató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a szolgáltató és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben a vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes.
A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek
A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások
     ⦁ minőségével, biztonságosságával,
     ⦁ és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
     ⦁ valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.
Ez azt jelenti, hogy amennyiben akár adásvételi, akár vállalkozói szerződés alapján nyújtott szolgáltatás nem felel meg a jogszabályokban, illetve a szerződésben foglaltaknak a vevő, illetve a megrendelő a Békéltető Testülethez fordulhat. Fontos tehát, hogy a békéltetést csak a fogyasztó, mint magánszemély kezdeményezheti.
Természetesen az már nem akadálya a Békéltető Testület eljárásának, ha más hatóság már lefolytatta az eljárást, és azt jogerősen befejezte, de a panaszos továbbra is úgy érzi, hogy az ügyének a Békéltető Testület hatáskörébe tartozó elemét még nem bírálták el.
A Békéltető Testület eljárása
A békéltető testület a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg, kivéve, ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart.
A békéltető testület az illetékességi területén található megyei jogú városokban a fogyasztó erre irányuló kérelme esetén szükség szerint heti egy alkalommal személyes meghallgatást biztosít a fogyasztók részére.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez.
A kérelemnek tartalmaznia kell
     – a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
     – a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,
     – illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
     – a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb). Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez,
és a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,
     – a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
     – az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt,
     – a fogyasztó aláírását.
Ha a vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Baranya Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe: Baranya, Somogy és Tolna Vármegye!
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
web: www.baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe: Heves, Nógrád és Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: 46/501-090 (új ügyek)
46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Hivatali kapu azonosító: 466467335, rövid név:BOKIKBT
Elektronikus ügyintézés: e-papír.gov.hu Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím : bekeltet.bkik.hu
Hivatali kapu KRID azonosító:469532362, rövid név:BBT
Elektronikus ügyintézés: e-papír.gov.hu Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel (BBT) és a KRID adatokat is beillesztettem.
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
A Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület illetékessége: Csongrád-Csanád Vármegye, Bács-Kiskun Vármegye és Békés Vármegye
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
Telefon: +36-62/554-250/118
Ügyfélfogadás: Hétfő és Szerda: 9.00-11.00 között
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító:162127371, rövid név:CSMKIKBT
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
A Fejér Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye.
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Lencsés Hajnalka békéltető testületi ügyintéző, ügyfélkapcsolati koordinátor
Telefon: 06-22/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító:352258915, rövid név:FMBT
Elektronikus ügyintézés: e-papír.gov.hu Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel (FMBT) és a KRID adatokat is beillesztettem.
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe: Zala Vármegye, Vas Vármegye és Győr-Moson-Sopron Vármegye
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
https://bekeltetesgyor.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító:363053930, rövid név:GYMSMKIKBT
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe: A Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye és Jász-Nagykun-Szolnok vármegye.
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
https://www.hbmbekeltetes.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító:457289758, rövid név:HBKIKBT
Elektronikus ügyintézés: e-papír.gov.hu Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel (HBKIKBT) és a KRID adatokat is beillesztettem.
Pest Vármegyei Békéltető Testület
A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:
1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
Panasz elektronikus beadása:
online kérelem küldés honlapunkon
PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név:PMKIKBEKEL, KRID azonosító:560351920
Elektronikus ügyintézés: e-papír.gov.hu Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel (PMKIKBEKEL) és a KRID adatokat is beillesztettem.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha vásárló panaszt kíván tenni az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon vásárló és a szolgáltató közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
13. Adatkezelési szabályok
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos tájékoztatást a www.malila.hu oldalon olvasható Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
14. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.
A szolgáltatónak nincs a vásárlókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Shopping Cart